Skip Navigation Links
  • Dernek
  • Bültenler
  • Basın Bültenleri
  • Dünya Kalp Günü, 26 Eylül 2010
  • Dünya Kalp Günü, 26 Eylül 2010

    Eylül 2000'de düzenlenen ilk Dünya Kalp Günü'nden 10 yıl sonra Dünya Kalp Federasyonu ve üyeleri kalp sağlığında elde edilen gelişmeleri kutluyorlar.
     



     PDF Broşürü indirmek için tıklayın

    Bu 10 yıl boyunca, dünyanın her yerinde milyonlarca insanın hayatını olumlu yönde etkileyen tıbbi gelişmeleri ve halk politikasındaki değişiklikleri gördük. Buna rağmen, kalp hastalıkları ve inme her yıl 17.1 milyon kişiyi etkiliyor ve ölümlerin %82'sinin gerçekleştiği düşük ve orta gelir düzeyine sahip ülkelerde yaşayan kişiler üzerinde artan bir yüke neden oluyor.

    İşte bu aşamada Dünya Kalp Federasyonu, kalp hastalıklarından ve inmeden korunma ve kontrolün sağlanması yoluyla tüm dünyada insanların daha uzun ve daha iyi yaşayabilmesi amacıyla hükümetleri, sağlık profesyonellerini, çalışanları ve bireyleri bu yükü azaltmak için uyarıyor.

    Sürdürülebilir değişim için, özgün hedeflere ve basit çalışmalara odaklanmanın çok önemli olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle, bu yıl Dünya Kalp Günü'ndeki çalışmalarımızda işyerlerini ve çevrelerini hedefledik. Çalışma alanınız ne olursa olsun, kalp sağlığınız için sizi sorumluluk almaya ve şöyle demeye davet ediyoruz:

    Geçtiğimiz on yılda, pek çok işyeri çalışan sağlığının önemini anladı ve kurum gündemlerine sağlıkla ilgili teşvikler de eklemeyi taahhüt etti. Ancak davranışlarını veya politikalarını değiştirmek için motive edilmesi gereken kişiler sadece çalışanlar değil; herkes işyerindeki sağlığı iyileştirmede rol oynayabilir.

    Kalp sağlığınızı kontrol altında tutmak zor değil. Kendi sağlığınızla ilgili sorumluluk alabilir, arkadaşlarınızla fikirlerinizi paylaşabilir ve işyerinizin sağlığının savunucusu olabilirsiniz. Size bu konuda yardımcı olabilmek amacıyla, bu yıl Dünya Kalp Günü'nde 10 basit adım tanımladık. Bunlardan biriyle başlamanızı istiyoruz.

    Nasıl daha sağlıklı bir yaşam sürdürebilirsiniz?

    1. Sağlıklı beslenin - Günde en az 5 porsiyon meyve ve sebze tüketin ve doymuş yağdan uzak durun. Yüksek düzeyde tuz içeren işlenmiş gıdalara karşı temkinli yaklaşın.

    2. Aktif olun ve kalp sağlığınızı kontrol altına alın - Her gün
      30 dakikalık bir fiziksel aktivite bile kalp krizi ve inmeyi önlemeye yardımcı olabilir.

    3. Tütüne "hayır" deyin - Koroner kalp hastalığı riskiniz bir yıl içinde yarıya inecek ve zaman geçtikçe normal düzeye geri dönecektir.

    4. Sağlıklı vücut ağırlığınızı koruyun - Fazla kilolardan kurtulmak, özellikle de tuz alımının azaltılmasıyla birlikte, kan basıncının düşmesini sağlar. Yüksek kan basıncı, inmenin birinci sıradaki risk faktörüdür ve tüm kalp hastalıkları ve inmelerin de yaklaşık yarısının en önemli faktörüdür.

    5. Değerlerinizi bilin - Kan basıncınızı, kolesterol ve şeker düzeyinizi, bel-kalça oranınızı ve vücut kütle indeksinizi (VKİ] ölçebilecek bir sağlık uzmanını ziyaret edin. Genel riskinizi bilirseniz, kalp sağlığınızı iyileştirmek için özel bir eylem planı oluşturabilirsiniz.

      Çoğumuz uyanık olduğumuz saatlerin yansından fazlasını işte geçiriyoruz. İşyeri, kalp sağlığını korumaya yönelik davranışları teşvik etmek için ideal bir yerdir. Aşağıda işyerinizi daha sağlıklı bir yer haline getirebilmek için nasıl katkıda bulunabileceğinize dair bazı fikirler bulabilirsiniz:
    6. Alkol tüketiminizi sınırlayın - Tükettiğiniz alkollü içecek miktarını sınırlayın. Aşırı alkol tüketimi, kan basıncınızın yükselmesine ve kilo almanıza neden olabilir.

    7. Dumansız bir çevre için ısrarcı olun
      • Tütün yasağına dayanarak işyerinizin %100 dumansız olmasını sağlayın.
      • Sigara bırakma hizmetlerinin benimsenmesini destekleyin, tütün kullanmayı bırakmak isteyen çalışanları yardım almaları konusunda cesaretlendirin.

    8. İşyerinizde egzersiz imkanı sağlayın
      • Çalışma programınıza fiziksel aktiviteyi dahil edin. Eğer mümkünse işe bisikletle gidip gelin, merdivenleri kullanın, öğle tatillerinde egzersiz yapın veya yürüyüşe çıkın ve herkesi böyle davranmaları için cesaretlendirin.

    1. Sağlıklı gıdaları tercih edin
      • İşyerinizdeki yemekhaneden/kantinden sağlıklı yiyecekler talep edin veya sağlıklı menüler sunan civardaki cafe veya restoranları bulun.

    2. Stresten uzak anları destekleyin - Her ne kadar stres, kalp hastalıkları ve inme için direkt bir risk faktörü olarak gösterilmese de; kalp hastalıkları için risk faktörleri olan sigara kullanımı, aşırı alkol tüketimi ve sağlıksız beslenme ile ilişkilidir.
      • Biraz temiz hava alabilmek amacıyla öğle yemeklerinizi işyerinden uzak yemek için zaman ayırın.
      • Gün boyu düzenli aralar verin - esneme hareketleri (stretching) veya günde iki kez 5 dakika egzersiz yapmayı deneyin.

      Ya da iş yerinde uygulanabilecek sağlıklı girişimleri düzenleyebilecek bir "Sağlıklı Yaşam Komitesi" oluşturarak ise başlayabilirsiniz.

      • 'İşe yürüyerek git' (veya "işe bisikletle git") günü ilan edebilirsiniz. Çalışanları pedometre (adım sayacı] kullanmaya ve attıkları adımları kendi aralarında kıyaslamaya teşvik edebilirsiniz. Rekabet harekete geçmek için özendirici olabilir!
      • Eğer işyerinizde asansör varsa. Eylül ayında bir 'Merdivenleri kullanın' kampanyası yaratın veya çalışanları molalarda yürüyüş yapmaları konusunda teşvik edin.
      • Çalışanları, kalp sağlığı kontrollerine gitmeleri ve/veya sigara bırakma hizmetlerinden yararlanmaları konusunda cesaretlendirin.

     

    Neden şimdi harekete geçelim?

    • Her yıl 17.1 milyon kişi, kalp hastalıkları ve inme nedeniyle hayatını kaybediyor.

    • Erken ölümlerin en az %80'i sağlıklı beslenme, düzenli egzersiz ve tütün kullanımından kaçınmakla önlenebilir.

    • Kalp hastalıkları ve inmenin de dahil olduğu kronik hastalıklardan ölen bu kişilerin neredeyse yarısı, yaşamlarının en üretken dönemi olan 15-69 yaşları arasındadır.

    • Sağlıklı bir iş gücü, bir işin genel sağlığına - ekonomik olarak sıkıntılı dönemlerde dahi - pek çok yolla katkıda bulunabilir. Sağlıklı iş gücünün faydaları şunları kapsamaktadır:
          -  Verimlilikte artış
          -  Kayıp iş günü oranlarında azalma - %20'ye kadar daha az gün kaybı
          -  Daha az iş yeri kazası
          -  Moral yüksekliği ve işe bağlılıkta artış
          -  Personelin daha uzun dönem işte tutulması

    Bir sonraki adımda ne var?

    Dünya Kalp Günü, 26 Eylül 2010 Pazar günü kutlanacak. Yapılacak aktiviteler arasında, Dünya Sağlık Örgütü ve Dünya Ekonomik Forumu ile ortaklaşa hazırlanan, 10 yıllık küresel kardiyovasküler hastalık raporunun ve sağlıklı kalp dostu mesleklerle ilgili karşılaştırmalı bir araştırmanın sunumu yer alıyor. Dünya Kalp Federasyonu'nun üye ve ortakları tarafından organize edilecek ulusal aktivitelerde, halka açık konferanslar, konserler, koşu, yürüyüş gibi spor etkinlikleri ve daha fazlası yer alabilecek.

    Katılım için veya sağlıklı bir işyerinde çalışma deneyimlerinizi paylaşmak için www.worldheartday.org adresine başvurabilirsiniz.

    Dünya Kalp Federasyonu Hakkında

    Dünya Kalp Federasyonu, 200 üyeden oluşan birleşik bir topluluk olup, kalp hastalıkları ve inmeye karşı küresel bir savaşın öncülüğünü yapmaktadır. Ortak çabamızla, dünyanın her yerindeki insanlara daha uzun, daha iyi ve daha sağlıklı kalplerle yaşamaları için yardım ediyoruz.

    TKD Basın Bülteni: 29 Eylül Dünya Kalp Günü
    8 Mart Dünya Kadınlar Günü
    EuroEcho Imaging 2013 Kongresi Basın Bültenleri
    Zirvede Basın Toplantısı Organizasyonu
    Dünya Kalp Günü, 26 Eylül 2010
    2010 Dünya Hipertansiyon Günü, 17 Mayıs 2010 / Basın Bülteni
    27. Kongreden Bu Yana Etkinlikler
    1900'lerden 2000'lere Kardiyoloji
    2009 Dünya Kalp Günü - "KALBİNİ SEV DEĞERİNİ BİL"
    TKD'den Havalimanlarımıza Acil Kalp Sağlığı Desteği
    Dünya Hipertansiyon Günü, 17 Mayıs 2009
    Kalbini Sev Kırmızı Giy
    TKD'den Dünya Hipertansiyon Günü'nde yurttaşlarımıza çağrı: "DEĞERİNİ BİL"
    Genel Kurulumuz Yapıldı, Yeni Kurullarımız Oluştu
    Avrupa Kalp Sağlığı Sözleşmesi İmzalandı
    Türk Kardiyoloji Derneği’nden, 8. Dünya Kalp Günü’nde davet: SAĞLIKLI BİR KALP İÇİN AİLECE KENETLENELİM Hep birlikte dengeli beslenelim, egzersiz yapalım, sigarayı bırakalım
    “Sağlıkta En Başarılı Sivil Toplum Kuruluşu Ödülü” Türk Kardiyoloji Derneği’nin
    Avrasya Maratonu’na Katılan Türk Kardiyoloji Derneği Türkiye'nin Kalp Sağlığı İçin Koştu
    Türk Kardiyoloji Derneği soruyor: "KALBİNİZ KAÇ YAŞINDA?"
    Türk Kardiyoloji Derneği kalp ve damar hastalıklarına karşı uyarıyor: HERŞEY “İYİ KALPLİ BİR TÜRKİYE İÇİN”
    2005 Dünya Kalp Günü: İyi kalpli bir Türkiye için BEL ÖLÇÜSÜNE DİKKAT
    “Tansiyonunuz Kontrol Altında Mı?” Kampanyası Başladı
    Türk Kardiyoloji Tarihinin En Büyük Ulusal Kongresi Antalya’da Başarıyla Tamamlandı
    Türk Kardiyoloji Tarihinin En Büyük Ulusal Kongresi Antalya’da Başarıyla Tamamlandı
    Olağan Genel Kurulumuzu Yaptık
    XIII. Ulusal Uygulamalı Girişimsel Kardiyoloji Toplantısı Ankara’da Yapıldı

    Türk Kardiyoloji Derneği olarak destek verdiğimiz projeler