2009 "Sosyal Sorumluluklarını En İyi Yerine Getiren Sivil Toplum Kuruluşu" ve "En İyi Sosyal Sorumluluk Kampanyası" ödülleri TKD'nin
tkd.org.tr
Değerli Üyemiz
Başarılı çalışmalarımız yine ödüllendirildi:
4 Haziran 2009 akşamı, bu yıl üçüncü kez verilen Sağlık Gönüllüleri Türkiye Ödüllerinin töreni yapıldı. 2008 Dünya Kalp Günü'nde başlattığımız yeni bilinçlendirme kampanyamız olan "Kalbini Sev, Kırmızı Giy" çalışmalarımız nedeniyle "Sosyal Sorumluluklarını En İyi Yerine Getiren Sivil Toplum Kuruluşu" ödülümüzü Basın ve Halkla İlişkiler Kurulu Başkanımız Prof. Dr. Hakan Karpuz aldı.
Unilever'in koşulsuz desteğiyle gerçekleştirilen bu projemiz 2 Haziran 2009 akşamında da Farmaskop Sağlık İletişimi Yaratıcılık Ödüllerinden "En İyi Sosyal Sorumluluk Kampanyası ve Sponsorluk Uygulaması Büyük Ödülü"ne ve "En İyi Film ve Radyo Spotu Başarı Belgesi"ne değer bulundu.
Bu ödülleri de TKD adına Genel Müdürümüz Ahmet Ünver, Unilever temsilcisi Işıl Bayraktar ve Graph-inn Reklam Ajansı temsilcisi Şeniz Kartal ile birlikte aldı.
Her iki gecede de Sağlık Bakanlığımız "Dumansız Hava Sahası Kampanyası" için özel onur ödülüne değer bulundu.
Bu yılın Farmaskop Ödüllerinde ayrıca
"Kalbini Sev, Kırmızı Giy" kampanyamız "En İyi İnternet Sitesi", "En İyi Farkındalık Bilinçlendirme Malzemesi", "En İyi Sağlık İletişimi Ajansı Kurum Kimliği ve Tanıtımı" alanlarında;
Nobel İlaç Firması'nın koşulsuz desteğiyle gerçekleştirilen "Türkiye'nin İlk Kalp Heykeli" projemiz ise "En İyi Sosyal Sorumluluk Kampanyası ve Sponsorluk Uygulaması", "En İyi Kongre Uygulaması" ve "En İyi Bilinçlendirme Malzemesi" alanlarında finale kaldı.
Geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da toplum bilgilendirme çalışmalarımız çeşitli üniversitelerimizin İletişim ve Halkla İlişkiler fakülte ve yüksek okullarında başarılı bir uygulama örneği olarak incelenip değerlendirilmişti.
Anımsayacağınız gibi, Sağlık Gönüllüleri Türkiye En Başarılı Sivil Toplum Örgütü Ödülünü ilk konduğu yıl olan 2007'de "12/8 Hipertansiyon Farkındalık Kampanyası" ile, geçen yıl da "Kalbini Koru, İçinde Sevdiklerin Var Kampanyası" ile almıştık.
İlk kez geçen yıl verilen Farmaskop Sağlık İletişimi Yaratıcılık Ödüllerinden de "En İyi Sosyal Sorumluluk Kampanyası", "En İyi Medikal Bilgilendirme Kampanyası", "En İyi Farkındalık Bilinçlendirme Kampanyası" Ödülleri ile "En İyi İnternet Sitesi" Başarı Belgesini yine "Kalbini Koru, İçinde Sevdiklerin Var Kampanyası" ile kazanmıştık.
Kuşkusuz, bu ödüller sağlık alanında çalışan bilimsel uzmanlık derneklerini ve diğer tüm kurumları daha etkili ve başarılı çalışmalar yapmaya yöneltecek, her yıl yeni yeni kurumların bu çabalara katılmasını özendirecektir.
Ama inanıyoruz ki, en büyük ödülümüz; kalp ve damar sağlığını koruyup geliştirmek için elimizden gelen çabayı gösterdiğimiz toplumumuzun "sağlıklı yaşam tarzı önerilerimizi benimseyerek 65 yaşına kadar kalp ve damar hastalıklarına yakalanmadan yaşamayı" ve "bu hastalıklara yakalanan insanlarımızın ikincil korunma önerilerimizi benimseyerek yaşam kalitelerini olabilecek en yüksek düzeye çıkarmayı" başardıklarını görmek olacaktır.
Hep birlikte daha sağlıklı bir toplum kurmak dileği ve saygılarımızla.
Prof. Dr. Ömer Kozan
Genel Sekreter